miércoles, 17 de noviembre de 2010

Regles mnemotècniques

Avui a classe hem començat a parlar de la memòria i més concretament de les regles mnemotècniques. Aquestes són molt útils en el procés de retenció i rememoració, ja que són trucs, gairebé sempre lingüístics, que faciliten la memorització, en els quals entren en joc l'interès i la motivació. Segurament és més eficaç recordar a partir d'allò que ens és conegut o d'allò que nosaltres hem creat que no pas a partir de la memorització per repetició. Així doncs, us deixo amb aquest vídeo que n'explica algunes que penso que poden ser interessants. Espero que us facin servei!!

6 comentarios:

  1. Em semblen fantàstiques totes aquestes tècniques! Ens poden facilitar molt les coses...Però em quedo amb la demostració en viu i en directe que ens va fer l'Ernest l'altre dia!
    Bon cap de setmana!

    ResponderEliminar
  2. Realment tots plegats vam al·lucinar!!!!

    ResponderEliminar
  3. Hola Èlia!

    M'he estat mirant el vídeo que has penjat i m'ha semblat molt interessant. De totes les tècniques que menciona el vídeo només he portat a la pràctica la de la historieta (a la pràctica 5 de processos) i la veritat és que vaig poder comprovar com la memorització és molt més senzilla.
    A més a més, m'han interessat molt les tècniques de les cadenes i dels llocs, em sembla que poden facilitar la memorització de coses que normalment memoritzem de manera mecànica i sense sentit.

    Fins aviat!

    ResponderEliminar
  4. Bon dia Èlia!

    M'ha semblat molt interessant la teva aportació sobre l'ús que podem fer d'algunes regles mnemotècniques per a recordar paraules, números, etc.
    De la mateixa manera que ha mencionat la Marta Márquez, només he posat a la pràctica la regla de la historieta, però considero que les altres també em podrien ser útils per a memoritzar quelcom i així evitar la memorització mecànica i repetitiva per a recordar alguna cosa.

    Moltes gràcies per l'aportació, m'ha estat de gran interès!

    Fins aviat!

    ResponderEliminar
  5. Molt interessant i estimulant per qui vulgui començar a entrenar-s'hi, Èlia!

    ResponderEliminar
  6. hola!!
    Aquest món de la mnemotècnia em sembla molt interessant. No obstant, crec que la persona i el contingut originen el bon o mal funcionament d'aqeustes estratègies. Per exemple, en el cas dels elements de la taula periòdica a mi em costaria més associar a cada un d'ells a una paraula que memoritzar-los. Doncs en el cas d'associar-ho amb paraules em suposa doble memorització.

    ResponderEliminar