lunes, 17 de enero de 2011

Les intel·ligències múltiples

Per comentar el tema de les intel·ligències múltiples tractat a classe, us adjunto diversos recursos que he cercat a la xarxa. 

En primer lloc, per situar-nos una mica dir que...

L'any 1983, Gardner, va donar a conèixer els resultats del seu estudi. En aquest, especificava que totes les persones tenim 7 tipus d'intel·ligència que determinen el comportament, la manera d'aprendre, de captar, de comprendre, entre altres, el món que ens envolta. 
Aquesta teoria era, doncs, una crítica a aquells que deien que tan sols existeix una intel·ligència única, que pot ser mesurada amb diferents instruments estàndards de psicometria (QI). Un temps més tard, lany 1997, es va afegir la intel·ligència naturalista, de manera que comptem amb 8 intel·ligències. 

Per ampliar una mica el tema, us deixo amb un link de l'xtec que penso que explica els aspectes més bàsics d'aquest de manera sintètica i clara. 


A més, buscant més informació, he trobat un vídeo d'un projecte realitzat a l'aula d'acollida de l'IES Olorda (Sant Feliu de LLobregat) on es treballa el tema de l'"Aigua" a partir de les intel·ligències múltiples. Penso que és molt interessant per veure tipologies d'activitats que es poden realitzar a partir de cada una de les intel·ligències i, sobretot, per veure que és possible integrar-les totes dins un mateix projecte. 


I per últim, us deixo amb un petit treball realitzat per una mestra del mateix institut, Núria Alart Guasch, on explica la importància de treballar les diferents intel·ligències a l'aula. 


Espero que us agradi i que us faci servei! Personalment ho he trobat molt interessant!
Fins aviat!

1 comentario:

  1. Magnífica aportació per a professionals de la docència i la psicopedagogia aplicada, Èlia!

    ResponderEliminar